שישה טיפים חשובים לעסק מצליח

קבל כמה טיפים מצויינים שאם תעשה אותם, אפילו את חלקם, העסק שלך ישגשג בצורה בלתי רגילה. אלו רעיונות שלקטתי מטובי המורים בעולם העסקים ובכלל. בהצלחה! 

1. חשיבה לטווח ארוך

משלחת של מנהלי חברות וייצרני רכבים בארה"ב הגיעה למפעל לייצור רכבים ביפן. הם הסתובבו בפס הייצור והתרשמו מהעבודה.
הם לא ראו הבדלים משמעותיים בין המפעלים האמריקאיים למפעל ביפן. כולם מייצרים רכב אותו דבר.

בסוף פס הייצור כשהתקינו את הדלתות על הצירים הם שמו לב שאין פועל עם פטיש גומי שדופק על הדלתות כדי לבדוק שהדלתות יושבות בצורה מושלמת כמו שעושים באמריקה.

הם התפלאו על כך ושאלו את המדריך איך מוודאים שהדלתות מתאימות לרכב? המדריך חייך אליהם חיוך של מבוכה וענה שאת בדיקת ההתאמה עושים בשלב העיצוב והתכנון של הרכב ולא בסוף פס הייצור.

המסר בסיפור חזק: אפשר להקים עסק ואפילו להצליח בלי לשאול את השאלות הנכונות כבר מההתחלה, בשלב ההקמה. בלי הסתכלות לטווח הארוך.

אך מי שרוצה עסק מצליח. עסק חזק. שמתמודד נכון. שמתפקד נכון. שמחזיק מעמד לאורך זמן. חייב לשאול כבר מההתחלה את השאלות הנכונות ולתת את התשובות הנכונות והאמתיות. זה ייתן לו את הבסיס האיתן להצלחה למעלה מהמשוער.

2. המרכיב החשוב ביותר בעסק

שבעה מרכיבים לעסק:

1. המוצר של העסק.

2. המחיר של המוצר.

3. המקום של העסק.

4. התקשורת השיווקית.

5. ההון האנושי (עובדים, מנהלים וכדומה).

6. התהליך, המסע של הלקוח מהביקור ועד הקניה.

7. ההמחשה של המוצר.

הרכיב החשוב ביותר בעסק זה לא התקשורת השיווקית, המחיר או המסע של הלקוח. הדבר החשוב ביותר בעסק הוא המוצר עצמו.

עסק שלא יודע מה הוא מוכר, שלא מתמחה במה שהוא עושה, שלא בקיא בתחום שלו – נועד לכישלון גם אם המחיר והשיווק שלו מצוינים.

בעל מסעדה שלא מבין באוכל, נגר שלא יודע לבנות שולחן ובעל חברת סטארט אפ שלא מבין בטכנולוגיה לא יצליחו לאורך זמן.

3. מה אתה רוצה במדיוק?

לא מספיק לרצות משהו. צריך לדעת בדיוק מה רוצים.

כדי להצליח בעסק (ובכלל) צריך לכתוב חזון. מה אני רוצה שיהיה? לכתוב במפורש, במילים ומספרים. כמה כסף אני רוצה להרוויח, מי יהיו הלקוחות שלי, מאיפה להביא אותם, איך הם ניראים וכו' וכו'.

ככול שהתוכנית מפורטת וברורה יותר כך הסיכוי שהיא תתגשם גבוה יותר.

4. חיים יותר טובים. זה מה שהלקוח רוצה.

אתה חייב לדעת את זה. טיפ מנצח להשגת לקוחות.

תחשבו על זה! בשורה התחתונה מה האדם רוצה?

אדם רוצה שיהיה לו יותר טוב בחיים.

יש כאלה שעבורם הטוב הוא יותר כסף בחשבון הבנק שלהם, אחרים זה זוגיות, אושר, אהבה, אוכל וכו'.

האדם שואל את עצמו שאלה אחת: האם הדבר הזה (כל מוצר שאתה רוצה למכור) יקדם אותי למטרה הזאת או לא?

אם התשובה היא כן זה יקדם אותי. הוא יעשה מאמץ לרכוש את המוצר הזה. אם התשובה היא לא. הוא ידפדף אהלה. פשוט.

5. איזה ערך הלקוח מקבל?

שאלת השאלות בשיווק.
אם יש לך תשובה לשאלה הזאת, חצי מהדרך עשית.

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להצליח בשיווק הוא לשאול את השאלה: מה הערך שהמוצר שלי מביא ללקוח?

הערך יכול להיות הוספה, תוצאה, השפעה, יתרון, כסף, רגש, צורך וכו' שהלקוח ירוויח אם הוא ירכוש את המוצר שלך.

עצור רגע ותחשוב: איזה דבר אתה יכול לתת למישהו אחר? משהו שאין לו ואתה יכול לתת לו אותו?

6. אין קיצורי דרך

השקעה בעסק. אל תעשו הנחות לעצמכם.

ככול שתשקיעו בעצמכם ובעסק יותר כך הערך של העסק יגדל ותרוויחו יותר.

לפעמים נראה כאילו אם נחפף, נעשה קיצורי דרך, נמרח את המערכת או הלקוח – נרוויח משהו.

מין מחשבה כזאת שאנחנו יותר חכמים מכולם. אנחנו יכולים לעשות את מה שאחרים עושים בשבוע ביום אחד.

מכירים משפטים כאלה "מה הבעיה? תעשה א ב ג ותגיע לאיפה שאתה רוצה. זה נורא פשוט. תאמין לי, אני עשיתי את זה"?

תרשו לי לנפץ לכם את האשליות האלה.

אין דבר כזה קיצורי דרך. אין דבר כזה שאפשר לעשות משהו בפחות ממה שצריך.

אם עשיתם עבודה שצריכה לקחת לכם 10 שעות בשעה אז מה שעשיתם שווה שעה אחת. זה הערך של העבודה הזאת.

השקעתם במשהו, הזעתם עליו, חשבם, התעמקתם והגעתם לתוצאה. הדבר הזה שווה את כל מה ששמתם עליו. אם הייתם משקיעים פחות – הוא היה שווה פחות.

אז אל תחפשו הנחות במה שאתם עושים. עשו כל דבר בכל כוחכם ומאודכם. תנו את כל ה100% שלכם וכך המוצר שיצא תחת ידכם יהיה בעל ערך רב.

עולם השיווק הוא כמו העולם האמתי.

כמו בחיים. אין קיצורי דרך. אתה רוצה להגיע ליעד מסוים? עליך לבנות תוכנית מסודרת, הדרגתית ועם יעדי ביניים.

פנטזיות על פרסום 'מהיר ועצבני' לא יעבדו. אל תחכה לויראליות, להתפרסם בין-רגע.

כוכבי רשת למיניהם שכל ציוץ שלהם זוכה למיליוני צפיות ולשיתופים לאין-קץ לא נוגע אליך.

לך יש את המסלול הייעודי שלך. הדרך הייחודית שרק אתה תעבור דרכה.
אל תחפש להיות 'הוא' או 'היא' תהיה אתה.

אתה תגיע למטרה שהצבת לעצמך. זה בטוח. רק אל תתפתה לפיתויים שקריים באמצע הדרך. תתמיד.

אל תשכח: זוהי המטרה שלך ורק שלך. לא של אף אחד אחר. רק אתה תעשה את העבודה הזאת. אין מישהו אחר במקומך.

תהיה חזק.

שינוי גודל גופנים