כוחה של תרבות

כדי למכור מוצר או שירות עליך לייצר קונפורמיות. להגיע למצב בו אנשים אומרים "אם הוא קנה את המוצר\שירות הזה, גם אני צריך לעשות זאת". אנשים מודדים את עצמם לפי סביבתם. במיוחד בציבור בחרדי, ברגע שכבשת חוג מצומצם, השמועה עוברת מפה לאוזן.

הסטנדרט תמיד קובע

אם מסתכלים על ההתנהגות האנושית במבט כללי, ניתן לראות שאנשים עושים (בדרך כלל) את מה שנהוג לעשות. כל אדם מודד את עצמו לפי הקבוצה אליה הוא מעוניין להידמות. החברה מחולקת למעמדות, מגזרים, עדות, קליקות וכו'. וכל אחד בוחר לעצמו לאיזה מעמד, קליקה או חברה הוא מעוניין להשתייך.

אבל מה שבטוח הוא שא. אכפת לנו מהסביבה החברתית שלנו. ב. אנחנו משתייכים לאיזה קהילה או חוג מסוים של אנשים. ג. שאנחנו מודדים את עצמינו לפי אותה הסביבה. יש חברות או קהלים בהם נהוג להיות אוהד של קבוצת כדורגל מסוימת, לראות סרטים מסוימים, לבלות במקומות בילוי מסוימים, לצפות בתוכניות טלוויזיה מסוימות וכדומה. כל אחד לפי אופיו, שאיפותיו ורצונותיו.

ליצור תרבות בעצמך

אם רוב הסביבה או הקליקה שלך רכשה מכשיר מסוים או התקינה אפליקציה מסוימת. סביר להניח שגם אתה תעשה כן. למה? כי ככה נהוג. אנחנו רוצים להיות כמו כולם. חוק העדר. יש יוצאים מן הכלל אבל אני מדבר על הכלל. כל פעולה שמחזקת את הרגשת השייכות שלנו, אנחנו נרצה לעשות אותה. הרכיב הזהותי באישיות מאוד חשוב ותמיד נרצה לחזק אותו.

איך נצליח לחולל שינוי?

שיווק זה לחולל שינוי. יש לי עסק לנעליים, אני רוצה שאנשים ירכשו את הנעליים שלהם אצלח. שהם ישנו את ההרגל שלהם לקנות נעליים בחנות X ויגיעו לחנות שלי. אם זאת הפעם הראשונה של הקונה שהוא רוכש נעליים, אז אין כאן באמת שינוי כי זאת הפעם הראשונה. אבל במידה שהוא רוכש נעליים באופן קבוע, מה יגרום לו לנטוש את ההרגל שהוא קונה במקום X ולרכוש במקום Y?

כדי לשנות הרגל של מישהו, אתה חייב שהוא ישאל את עצמו האם אנשים כמוני עושים את זה? האם הסטאטוס שלי תואם את הפעולה הזאת? זה הנוהג הנורמאלי במקומותינו? אז כדי שהתשובות יהיו חיוביות, אתה חייב להגדיר לעצמך את התרבות, הסטאטוס או החברה אותה אתה מעוניין לשנות. לאחר שהגדרת תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים כדי לשנות אותה.

איך זה עובד? מאדם לאדם. מאנחנו לאנחנו. תתחילו בקטן. תייצרו מועדון אקסקלוסיבי שמיועד לקבוצה מצומצמת ואיכותית של לקוחות. לקוח ועוד לקוח שמביא עוד לקוח. אל תאמרו "אנשים שעושים X הם אנשים כמונו" אלא להפך "אנשים כמונו עושים X". תיזמו, תהיו הראשונים – תחוללו את השינוי בעצמכם. כך תבנו קליקה של אנשים שמאוחדים סביבכם, תייצרו בעצמכם את הסטאטוס.

מה שהולך מהר עוזב מהר

נכון שזה לוקח יותר זמן, יותר מאמץ ויותר השקעה אבל זה משתלם. תחשבו על עץ. ככול שהשורשים עמוקים יותר וחזקים יותר, כך הוא יחזיק מעמד לאורך שנים רבות יותר. לעומת עץ ללא שורשים עמוקים אז כל רוח קלה תנתק אותו מהקרקע. אנחנו רוצים לבנות עסק שנטוע עמוק באדמה. רק כך הוא יוכל לגדול, להתפתח ולהוציא ענפים לאורך שנים רבות.

אנחנו במשרד פרסום חרדי משקיעים בעסקים שלנו באמת. מייצרים עבורם קהל לקוחות נאמן, יציב ובטוח שרק הולך ומתרחב. השיווק שלנו מנצח כי הוא מגיע מלמטה. ממאמץ משותף לבנות עסק חזק. עסק שמחזיק מעמד שנים רבות ולא מתרסק אחרי כמה שנים. הדרך שלנו לא מתאימה לכל אחד, אלא רק למי שמבין ששיווק אמתי הוא שיווק שמחולל שינוי.

שינוי גודל גופנים