חמשת הצעדים לשיווק העסק שלך – בלי להוציא עוד אגורה מהכיס

חמישה צעדים שאם תיישם אותם העסק שלך ימריא לגובה. אלו צעדים חשובים ויסודיים. נכון שיותר קל לכתוב על מתחרים או על שינויים מרחיקי לכת שלא ישימים במציאות. אך אני בחרתי להתמקד בנושאים שתלויים בך. בצעדים שכל אחד יכול לעשותם. בלי להוציא עוד כסף מהכיס.    

צעד ראשון: מי אתה?

כדי לשווק את העסק שלך, עליך לדעת קודם כל מה אתה משווק. מהו העסק שלך. מהם השירותים או המוצרים שאתה מוכר. זה לא סתם לדעת (ברור שאתה יודע מה העסק שלך), אלא ניסוח מדויק של איזה בעיות אתה פותר. מה אתה אומר ללקוח פוטנציאלי שלך שבא לקנות ממך את המוצר או השירות.

זה נשמע קל אבל הרבה עסקים לא ממש יודעים מה הם רוצים לשווק. כדי להמציא קריאייטיב טוב על המשווק לדעת בדיוק מה בעל העסק רוצה לפרסם. תחשוב שיש לך מתחרים שגם הם משווקים את העסק שלהם. איך אתה תפרסם ביחס אליהם? מהשאלה הזאת נעבור לשלב הבא.

חמשת הצעדים לשיווק

צעד שני: תבחר את הקהל שלך

כדי לשווק את העסק שלך עליך לסקרן את האנשים. למשוך אותם אליך. לסמן להם שכדאי להם לעבוד איתך. כי לא רק שאצלך הם ימצאו את הפיתרון לבעיה שלהם אלא גם ובעיקר שאתה הוא האדם המתאים ביותר לזה. עליך להביא אותם למחשבה שהם מחפשים בדיוק אותך, שאתה הוא האדם אותו הם רוצים. איך מגיעים לזה?

רק באמצעות צמצום קהל היעד שלכם. אם אתם מתאימים לכולם, אז למה שלא ילכו למישהו אחר? אם אתם לא מיוחדים, או יותר נכון לא מיחצנים את המיוחדות שלכם, אתם כמו כולם. ואין סיבה להגיע דווקא אליכם.

בעולם סופר-תחרותי כמו שאנו חיים בו, כשיש בלי-סוף אפשרויות, עליך להיות משהו מיוחד. משהו מיוחד זה לא אומר להמציא את הגלגל. משהו מיוחד זה לא אומר להיות מישהו אחר. להפך משהו מיוחד זה אומר להיות אתה. אתה מיוחד, אין עוד כמוך. עלייך רק לפצח את הייחודיות שכבר קיימת בך ולשווק אותה.

לאחר שפיצחת את הייחודיות שלך, תגזור משם את הקהל שלך. הקהל שלך הוא הקהל שמאמין במה שאתה מאמין. הקהל שלך הוא הקהל שמתחבר אלייך. הקהל שלך הוא הקהל שאתה מתחבר אליו. הקהל שלך הוא הקהל שאתה רוצה לשרת. זה הקהל שיהיה מוכן לשלם לך על העבודה ואתה לא תרגיש נקיפות מצפון לקחת יותר כסף מהמתחרים. כי את תראה את הערך שאתה נותן ללקוחות שלך.

צעד שלישי: רשת שיווקית

עלייך לייצר פלטפורמות בהם תפרסם את העסק שלך. זה יכול להיות מתקשורת מסורתית כגון עיתונים, מגזינים או רדיו ועד תקשורת עכשווית כגון גוגל או פייסבוק. תבדוק מה מתאים לעסק שלך. לא לכל עסק מתאים כל פלטפורמה. לפני שאתה (או את) רץ לבזבז כסף על פרסום שלא מתאים לך, תעשה סקר מה עושים המתחרים שלך. איפה הם מפרסמים. זה לא אומר שמה שהם עושים קדוש אבל זה יתן לך כיון.

בכל מקרה תמיד כדאי שיהיה לך נוכחות ברשת. שמי שיחפש אותך ימצא אותך בקלות. היום אם אתה לא באינטרנט אתה לא קיים. דיברת עם מישהו, מישהו שמע עליך, ראה פרסום שלך וכדומה הוא יעשה עלייך חיפוש בגוגל. אם תהיה שם אולי הוא יהיה לקוח שלך, אם לא, מה הסיכוי שימצא אותך.

יש היום אפשרויות חינמיות או בעלות אפסית להיות ברשת. הן באמצעות גוגל מיי ביזנס והן באמצעות פייסבוק.

צעד רביעי: לא לקפוא על השמרים

שיווק היא עבודה שלא מסתיימת. אם הפסקת לשווק את עצמך, כנראה שאיבדת את ההתלהבות והתשוקה מהעסק. עסק שלא מתפתח, לומד, מתעדכן או מייצר מוצרים או שירותים חדשים לפי מה שהזמן מצריך. אחת דינו לנבול. השיווק והעסק אינם שני דברים נפרדים. השיווק משקף את העסק. הוא לא נפרד ממנו, הוא מראה שלו. אם הפסקת לשווק, כנראה שהפסקת לחדש את העסק.

עולם השיווק עבר מהפכה (אנשי שיווק שעדיין לא מודעים לכך, זה רק עניין של זמן עד שיקלטו זאת. ועדיף כמה שיותר מהר) אם פעם יכולת לשקר, לזייף, להפעיל מניפולציות כדי שהלקוח יקנה ממך. היום, בעידן האינטרנט, הפייסבוק, אמזון וכל ענקיות הטכנולוגיה והתקשורת, הלקוחות לא יעברו בשתיקה אם המסרים השיווקיים והעסק עצמו לא ימכרו אותו דבר.   

צעד חמישי: יצירת שינוי

שיווק נכון מתמקד באיזה שינוי אתה רוצה לחולל אצל הלקוחות שלך. מוכר נעליים ירצה לחולל שינוי בריצה, בהליכה, במראה הרגליים או בהרגשה של הלקוחות שלו כאשר הם ירכשו את הנעליים שהוא מוכר. כל עסק מחולל שינוי, השאלה היא רק מהם השינויים ובכמה רבדים הם חלים.

פרסומת שתאמר "בואו לקנות את הנעליים הכי איכותיות בעיר" מול פרסומת שתאמר "עם הנעלים של … אתה מרגיש קליל וגמיש". בפרסומת השנייה הלקוח עובר שינוי. לפני קניית הנעליים הוא היה x  ולאחר הקניה הוא y.

דבר שני ולא פחות חשוב, שבפרסומת הראשונה אתה מדבר על המוצר שלך. ואילו בפרסומת השנייה אתה מדבר על ההרגשה שלו. אתה לא מוכר לו מוצר. אתה מוכר לו הרגשה. זה דבר חשוב, לא לשים את העסק במרכז אלא את הלקוח. הפרסומת בעצם באה לומר ללקוח, אנחנו חושבים על האינטרסים שלך ועל השינוי שאנו רוצים להעביר אותך.     

משרד פרסום חרדי

מיתוג, שיווק דיגיטלי ובניית אתרים לציבור החרדי

כאן תדע איך לפרסם לחרדים

מיתוג שייך לכל עסק, קטן כגדול. מיתוג זה לא לוגו או עיצוב. מיתוג זה השראה.

אתם יכולים להיות כמו כולם. להיסחף עם הגלים. לעשות את מה שכולם עושים. לטעות היכן שכולם טועים. ולקוות שלכם יהיה מזל. זה בהחלט יכול להצליח. אתם באמת תרוויחו כסף. הכל יהיה מושלם. אבל… המחיר שתשלמו כדי לשרוד יהיה גבוה במיוחד.

מיתוג לאתרים חרדיים
שינוי גודל גופנים