איך בונים אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית היא הבסיס לכל קמפיין מוצלח. בנית אסטרטגיה נכונה? חקרת לעומק את התחום, את המתחרים והצרכנים?

קיבלת קמפיין שמביא תוצאות!

חמשת השלבים הראשונים

  1. מתחילים בללמוד את התחום. למשל אם העסק הוא מכירת מכוניות אז לומדים את עולם מכירת הרכבים. ובאופן כללי את עולם הרכב בכלל. מה זה כולל?
  • ללמוד את המתחרים בתחום.
  • להבין את הצרכנים – מי הם הצרכנים, מה הם מחפשים, מה מניע אותם, מה מונע מהם לרכוש ועוד.
  1. הדבר השני אך החשוב ביותר הוא הכרת והבנת העסק עצמו. פשוט להכיר את העסק. את הבעל הבית, העובדים, את המקום, המוצרים, המחירים וכל מה ששייך לעסק. מה זה כולל?
  • מה הם החוזקות הפנימיות של העסק – מהם היתרונות של העסק, במה הוא מיוחד, מהם הסגולות שיש בו ועוד.
  • מהם החולשות הפנימיות של העסק – מה הוא מתקשה לספק, עם איזה קשיים הוא מתמודד בתוך העסק, בעיות שמתעוררות לפעמים ועוד.
  • ההזדמנויות של העסק – התייחסות לגורמים חיצוניים שמהווים הזדמנויות לעסק – מיקום אטרקטיבי, קהלים ייחודיים, מתחרים חלשים ועוד.
  • איומים על העסק – התייחסות לגורמים חיצוניים שמהווים איום לעסק – ירידת מחירים כתוצאה ממיתון, מתחרה חדש עם כסף, קושי בהבאת לקוחות ועוד.   
  1. ממשיכים עם הגדרת יעדים: להיכן העסק רוצה להגיע, כמה לקוחות חדשים, בכמה להגדיל את הרווחים ועוד.
  2. הבנה ביחד עם העסק ולפי הנתונים שנצברו למי העסק פונה: הגדרת קהלים, מיהם הקהלים הרלוונטיים ביותר עבור העסק, למי הערך של העסק יביא את התועלת המרובה ביותר ועוד. מה זה כולל?
  • סגמנטים ומיקרו סגמנטים – תתי קהלים אליו פונה העסק בעלי מאפיין אחד או יותר שמשותף להם (דתיים\חילוניים עשירים) ותתי קבוצות בתוך הקהלים הנבחרים (חילוניים\דתיים בני 30-40 נשואים פלוס ילדים).
  • פרסונות – בניית מספר פרופילים מדויקים של קהל המטרה (שם, גיל, מצב משפחתי, השכלה, עיסוק, תחומי עניין ועוד).
  1. מסיימים את החלק הזה בהגדרת זירות פעילות: באיזה זירות דיגיטליות על העסק להיות, היכן כדאי להשקיע את המאמץ השיווקי, מהם הזירות היעילות והרלוונטיות שיביאו את התוצאות הטובות ביותר לעסק.  
שינוי גודל גופנים